Napirend

 

Mettől / From

Meddig / Till

Foglalkozás / Activity

8:00

8:30

Gyerekek fogadása, szabad játék, reggeli
Greeting kids, free games, breakfast

8:30

8:40

Tisztálkodás, mosdó
Bathroom

8:40

10:00

Irányított foglalkozás, fejlesztő tevékenységek
developing, supervised activity

10:00

10:15

Tízórai - snack

10:15

10:30

Tisztálkodás, mosdó, öltözködés
Bathroom

10:30

11:30

Játék a szabadban, séta
Playing outdoor, walking, playground

11:30

11:45

Vetkőzés, tisztálkodás, mosdó, készülődés az ebédhez
Changing clothes, bathroom, preparation for lunch

11:45

12:15

Ebéd - lunch

12:15

12:30

Mosdó, tisztálkodás, fogmosás, készülődés lefekvéshez
Bathroom, brushing teeth, ready to tales, dreams

12:30

14:30

Alvás, pihenés
Sleeping, resting

14:30

14:45

Ébredés, öltözködés, mosdó
Waking up, dressing up, bathroom

14:45

15:00

Uzsonna, tisztálkodás, készülődés az udvarra
Snack, bathroom

15:00

17:00

Játék az udvaron, gyerekek hazaadása
Playing outside, saying good bye


A napirend, rendszeresség fontossága, a napirend pontjai

A napirend amellett, hogy informálja a szülőket a napköziben folyó tevékenységekről, meghatározza a működtető részére a foglalkozások kereteit, a gyermek részére biztonságot adó keretrendszer. A szokások ismerete, a napi tevékenységek ismétlődése, a bennük lévő rendszeresség segíti beilleszkedésüket, szokásrendszerük kialakulását.

Szabad játék: ebben az életkorban nagy szerepet kap napirendjükben. Szabad játék formájában ismerik meg, explorálják környezetüket, társaikat. A nevelő feladata, hogy biztonságossá, élvezetessé tegye ezeket a szabad perceket, amennyiben segítségét kéri a gyermek, tegye azt megfelelően.

Tisztálkodás, mosdó:
a gyermekek számára kialakított (fellépővel, szűkítővel ellátott) mosdóban is törekszünk a jó szokásrend kialakítására. Az egymásra és a természetes erőforrásokra (víz) való figyelés kialakításának jó helyszíne a mosdó. A kisebb gyermekek pelenkázását a megfelelően tisztítható pelenkázón elvégezzük.

Étkezések:
a korkülönbség miatt tízórainál, ebédnél és uzsonnánál is nagy különbségek lehetnek a gyermekek képességeiben, ezáltal a nevelő feladataiban is. A kisebbek több segítséget igényelnek, lassabban esznek, nagyobb társaik viszont szívesen segítenek már az előkészületeknél, utómunkálatoknál. Mindezeket figyelembe véve célunk kellemes, otthoni, nagycsalád hangulatú étkezések kialakítása.

Játék a szabadban:
a gyermek számára fontos a napi minimum egyszeri, de lehetőleg kétszeri levegőztetés természetesen az időjárás figyelembe vételével. A szabadban való játék több veszélyt rejt, viszont élvezetesebb is, ha megfelelő biztonsági kereteket nyújtunk, kezdve a gyermekek megfelelő öltözködéssel (nyáron nap elleni védekezéssel), környezet kialakítással. Amennyiben játszótérre, kisebb kirándulásokra megyünk, tájékoztatásunk után kérjük a szülők írásos hozzájárulását a külső helyszínen történő foglalkozáshoz.

Alvás, pihenés
: a korosztály igényli az ebéd utáni alvást életkoruknak megfelelően kialakított, biztonságos helyen. A nagyobbak már nem esnek le az ágyról, a kisebbek számára hordozóágy vagy rácsos ágyba ágyazunk. Feladatunk az elalvás segítése, nyugodt környezet biztosítása a pihenő órákra.

Irányított foglalkozás, fejlesztő tevékenység:
az 1-4 éves korosztály fő tanulási formája a mintakövetés. A szocializáció lépései, szabálykövetés, internalizáció ebben a korban elkezdődnek. Feladatunk a helyes szabályrendszer kialakításában a családéval megegyező értékrend közvetítése mellett a gyermek egyéniségének kibontakozásának, kreatív törekvéseinek bátorítása. A fejlesztő foglalkozások nem kötelezők, de érdekes volta miatt vonzzák a gyermekeket, szívesen csatlakoznak a legkisebbek is a nagyobb éneklő, festő társakhoz.
Amennyiben szükséges, hol helyezné el gyermekét legszívesebben?
 

Ki van online?

Oldalainkat 1 vendég böngészi

Partnereink